Zendingen en retourzendingen

Voor zijn aankopen heeft de klant de keuze tussen:

  • Afhalen op afspraak in onze vestigingen gelegen aan de Koninginnelaan 328 te 1020 Brussel -> cash and carry
  • Levering door vervoerder voor elk artikel met een gewicht van niet meer dan 100 kg -> statiegeld stoep Administratie- en verpakkingskosten: <5 kg="" -=""> 15 €> 5 kg -> 35 €
  • Levering door de firma Wathelet met installatie op een vrij terrein en in afwachting van goede technische aankomsten -> op schatting.

De klant heeft de keuze tussen een betaling:

  • Online
  • Door overschrijving naar BE43 2100 9451 1701
  • Ter plaatse via bancontact of contante betaling (<€ 2.500,00).

In alle gevallen levert hij bij het in bezit nemen van zijn aankoop een bewijs van afschrijving.
Afhankelijk van het geval kunnen administratieve of verpakkingskosten in rekening worden gebracht.


Onze producten worden aangeboden binnen de grenzen van de beschikbare voorraden. De foto's die de producten reproduceren zijn niet contractueel. Informatie over de beschikbaarheid van producten is afkomstig van onze leveranciers en wordt aan u verstrekt wanneer u uw bestelling plaatst. Alle fouten of uitzonderlijke wijzigingen vallen buiten onze controle en kunnen onze verantwoordelijkheid niet nemen. Het bedrijf Wathelet verbindt zich ertoe het bestelde product te leveren, zelfs als de code hiervan kan afwijken. In geval van onbeschikbaarheid van een product, zullen wij u na het plaatsen van uw bestelling zo snel mogelijk per e-mail op de hoogte stellen en kunt u uw bestelling, indien u dit wenst, annuleren indien deze vertraging meer dan 15 werkdagen bedraagt.

Bij ontvangst van uw bestelling raden we u aan om te controleren of de geleverde producten in overeenstemming zijn met uw bestelling of beschadigd zijn en op de leveringsbon en in de vorm van een handgeschreven voorbehoud, vergezeld van uw handtekening, eventuele afwijkingen aan te geven.

Tenzij anders aangegeven door de klant, kiest het bedrijf Wathelet de wijze van verzending van de producten. Deze reizen voor risico en risico van de Klant.

Levertijden zijn indicatief. De firma Wathelet verbindt zich er in ieder geval toe de producten binnen een redelijke termijn te leveren. Bijgevolg erkent en aanvaardt de Klant dat in geval van niet-naleving van de termijnen aangegeven op het moment van de bestelling, hij afziet van elke vordering tot schadevergoeding wegens vertraging en / of om de annulering van de verkoop te vragen.

De klant moet er bij ontvangst voor zorgen dat de pakketten in goede staat zijn en de gebruikelijke reserveringen bij de vervoerder maken in overeenstemming met de formulieren en de wettelijke termijn van het Wetboek van Koophandel. Let op: de woorden "onderworpen aan controle" of "onder voorbehoud van uitpakken" hebben geen juridische waarde bij vervoerders of verzekeraars. De klant is verplicht om een ​​eventueel ontbrekend of beschadigd product te bewijzen.

Een bestelling van artikelen die niet voorradig zijn, kan onderhevig zijn aan een langere leveringstermijn of geannuleerd worden, indien hiervoor toestemming is gegeven door Wathelet.

Risico-overdracht vindt plaats af magazijn. In geval van vertraging kan Wathelet om welke reden dan ook niet aansprakelijk worden gesteld. Het stelt een nieuwe deadline voor zonder dat de klant een prijsvermindering of schadevergoeding kan eisen.

Als een pakket niet binnen de aangegeven termijnen is ontvangen, wordt er een onderzoek ingesteld bij de vervoerder en dit kan enkele dagen duren. Gedurende deze periode zal het bedrijf Wathelet geen beslissing kunnen nemen over de opvolging van de bestelling van de klant.

Indien de ontvangen producten niet voldoen aan de factuur, dient de Klant Wathelet hiervan onmiddellijk of uiterlijk binnen drie dagen na ontvangst van de bestelling op de hoogte te stellen. Bij de klacht van de klant moet een kopie van de factuur worden gevoegd.

Elke klacht met betrekking tot de kwaliteit van een product moet vergezeld gaan van een exemplaar van het artikel dat het gemelde defect bevat, en, voor zover dit nodig is om de feiten te bewijzen, een monster van hetzelfde product in de originele verpakking. 'oorsprong met de referenties die nuttig zijn voor identificatie.

Geen enkele klacht wordt aanvaard als de hierboven vermelde voorwaarden niet worden gerespecteerd.

De producten kunnen alleen worden geretourneerd na voorafgaande schriftelijke toestemming van de firma Wathelet. Producten die in hun originele verpakking worden geretourneerd, moeten franco naar Wathelet worden gestuurd.

Producten die in hun originele verpakking worden geretourneerd, moeten in perfecte staat zijn en zorgvuldig verpakt in hun originele verpakking met alle accessoires, zonder enige wijziging van hun referenties of serienummers; zij moeten hun etiket intact houden, evenals hun stempels of merktekens die de wederverkoop van deze producten mogelijk maken. De producten moeten worden teruggestuurd naar het retourcentrum Wathelet: Koninginnelaan 328 - 1020 Brussel.

Bij terugzending zonder “rechtvaardiging” is de firma Wathelet verplicht deze te weigeren.

* Bezorgkosten zijn gratis voor alle bestellingen van meer dan 1.500 euro HT in België (met uitzondering van tweedehands producten, omvangrijke producten zoals houtgestookte ovens, afzuigapparatuur en producten waarvan is aangegeven dat ze er niet van profiteren).